
Foto: Privat
- Når folk vil delta i den politiske kampanjen, så må de umiddelbart få oppgaver. Involvering er nøkkelen til valgsuksess, i følge Kevin Lampe.
Kommunikasjonsspesialist Lampe talte til en middels stor forsamling hos Alfa&Omega tidligere i dag. Lampe har jobbet for Barack Obama og skrøt hemningsløst av Obamas mange styrker, blant annet hans evne til involvering. Et av eksemplene fra Obamas kampanje handlet om umiddelbar sysselsetting av frivillige. De som møtte opp i kampanjelokalene ble blant annet satt til å stemple brev. Det var ikke sikkert at brevene skulle postes, men hensikten var å få folk til å føle seg nyttige med en gang. Dagen etter ble en ny gruppe frivillige bedt om å åpne de samme brevene, også for å skape umiddelbart engasjement.
Tight team
Lampe hevdet også at Obamas fortrinn i konkurranse med John McCain er at han har et lite tett team rundt seg, bestående av blant annet David Plouff og David Axelrod, som han har etablert sterke bånd til over tid. McCain har ikke tilsvarende nære relasjoner, og Lampe har en teori om at politiske møter i McCain leiren er maktkamp blant altfor mange konsulenter.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar